Wednesday 4 January 2012

Titisan Air Mata Lelaki



Pernahkah kamu,kamu dan kamu wahai gadis2 atau wanita2 melihat seorang yang bernama lelaki menangis? Tidak kisah la sama ada lelaki itu macho,jambu,bengis atau apa saja, Seorang lelaki sememangnya susah atau jarang  menitiskan air mata bak kata sesetengah orang, air mata lelaki adalah ikhlas, hanya rungutan hati yang dihiris atau jiwa rawan yang dihempas dek kesedihan sahaja dapat menitiskan air mata seorang lelaki. Contohnya, walau dipukul atau dibelasah sesakit manapun ,dimaki mahupun diherdik bertalu-talu, semua itu tidak sedikit pun dapat menggegar kekebalan perasaan sedih seseorang lelakiapatah lagi menggugurkan air matanya . Tetapi apabila hatiya dihiris oleh sembilu cinta, perasaan cemburu yang dipendam demi menjaga hati kekasih tercinta, dikhianati wanita yang dicintai  lebih dari nyawanya sendiri, atau kehilangan orang yang tersayang.. dengan sendirinya air mata ego seorang lelaki akan menitis lalu jatuh ke lantai bumi bersama embun pagi... lihat betapa ikhlasnya air mata seorang lelaki..? lagi satu, lelaki menangis bukan kerana dia anak manja atau mengada-ngada tetapi kerana dia tidak sanggup kehilangan ANDA (wanita atau gadis yang dicintai) orang yang benar2 disayanginya. Ingatlah, tidak semua lelaki mampu mengeluarkan air matanya di hadapan anda. Justeru itu.. hargailah lelaki yang benar2 sayangkan anda.




#lelaki juga punya hati dan perasaan #

 (^___^) 

cuba baca contoh dialog dibawah :

ANDAI BENAR ANDA SAYANGKAN SESEORANG

GIRL : awak, saya nak bg tahu awak sesuatu...


BOY    : ye cyg. ape die..? ckp lah..

GIRL  : ex saya datang balik.. dia nakkan saya.. hurmm...

BOY  : Ermmm.. awak masih cintakan dia ker cyg..?

GIRL  : errrr.. entah... Awak rasa..???

BOY  :  kalau awak masih sayangkan dia cyg, awak pergilah pada dia.

GIRL : awak x cemburu ke..? awak tak marah..?

BOY  : ( tunduk dengan nada suara yang sayu2) Buat apa saya nak marah awak cyg.. Mungkin   
            dia boleh jaga awak dengan sempurna.. saya tahu kalau betul awak sayangkan saya 
            cyg, takkan ada orang lain boleh rampas awak dari saya. (tunduk lalu setitis air mata 
            jatuh membasahi bumi )

GIRL : (TERDIAM TERPAKU dengan kata-kata kekasihnya) cyg, saya tak inginkan yang lain. 
            saya janji cinta saya hanya untuk awak. (lalu mengesat air mata si kekasihnya ) =')


KESIMPULANNYA

Janganlah menguji tahap kecemburuan seorang lelaki, kerana ianya akan terpadam sehingga menitiskan air mata.. Air mata bagi lelaki amat bermakna, tetapi ianya tewas jika hatinya dilukai  =')




5 comments: